NYTTIG INFORMASJON
NYTTIG INFORMASJON - brukerhåndbok

Tusen hjertelige takk for tillit. Vi håper at du skal nyte produkten du har kjøpt i lang tid. For å forsikre dette, ber vi deg om å følge instrukser nedenfor:

Stryking:

- I løpet av leveransen kan noen produkter på grunn av deres størrelse bli skrukkete på tross av forsiktig pakking. Derfor trenger de stryking før bruk.

-  Alle de vaskbare produktene kan strykes maksimum ved medium temperatur. Påsydd og påført motivene må strykes ved lav temperatur gjennom en putetrekk.

- Broderiet må legges på et håndkle og må strykes i lav temperatur gjennom baksiden. Produktene polstret med fleece (f. eks polstret dyner, soveposer, tekstiltrekk, beskyttelsesgitter) må strukes med kontinuerlige og raske bevegelser. Dette er nødvendig fordi varmen fører til at fleece blir til fast materiale, og mister følgelig mykhet. Babysoft og polare dyner må strykes fra bomul siden.

Vasking:

- Vaskes i vaskemaskin: beskyttelsesgitter, babyteppe, putetrekk, baldakin, laken, leketeppe, stellematte, veggbeskytter. Vaskes på et skånsomt program ved maks 40 grader. Bruk av tørketrommel er ikke anbefalt!

- Håndvask: tekstiltrekk (untatt fra trekk med dekorativ gummi), flaggduk, beholder med lommer, beholder i tekstil, baby leketøy. Mulig å håndvaske hvis nødvendig, dyttes forsiktig, med skånson vaskemiddel, i lunkent vann, legges og tørkes.

- Renses bare tørr:  veggur, produkter og dekorasjon med dekrativ gummi.

Sikkerhetsråd:

- Dekorasjoner er ikke for barn under 3 år!

- Snor på besyttelsesgitteren må knyttes i knute.

- Flaggduken må ikke knyttes til barnesenger. Bør settes på veggen i høyde hvor barna ikke kan nå den. Barna må ikke leke med den til og med under under tilsyn.

 

Hvis du har flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt med oss på post@bittelitenbabyrom.no

Du er velkommen tilbake!

Nyttige informasjon - Angrerett og Garanti

Angrerett

Våre kunder har alltid 14 dagers angrerett i følge Angrerettloven.
Dette betyr følgelig at om du handler på internett, har du mulighet til å avstå fra bestillingen innen 14
dager.
Agrefristen gjelder fra den dagen du mottar varen.
Hvis du ønsker å benytte angreretten, må varen returneres i ubrukt tilstand og med original emballasje.
Du blir refundert senest 14 dager etter at vi har mottatt varen.
For å benytte angreretten trenger du å sende en skriftlig melding til oss før angrefristen utløper. Du kan
informere oss på folgende addresser:

Nordside AS - 918 905 391 MVA
bittelitenbabyrom.no
Skåvålenga 10
2000 Lillestrøm
post@bittelitenbabyrom.no


Garanti
 

Vi selger samtlige produkter med 2 års garanti.
Produktgarantien dekker kun fabrikasjonsfeil som fantes på produktet ved levering.
Fabrikasjonsfeil skal konstateres av oss, hvor du som kunde tilbys gratis reparasjon eller alternativt et nytt produkt.

Produktgarantien gjelder ikke dersom vi ikke kan finne noe feil ved produktet, eller dersom du forårsaket skaden selv.
Produktgarantien gjelder ikke ved håndteringsfeil, feilmontert produkt eller feil som oppstår ved endring.

Ved reparasjoner og bruk av garanti, avtal en tid med oss:

Kontakt
Nordside AS - 918 905 391 MVA
Skåvålenga 10.
2000 Lillestrøm
Norge

Kundeservice
Telefon: 48639192
E-post: post@bittelitenbabyrom.no

 

Nyttige informasjon - Leveranse

Vilkår for levering:

Merverdiavgiften (mva) er alltid inkludert i den oppgitte prisen i vår nettbutikk.
Vi leverer alle varene i samarbeid med Posten og Bring.
Dine bestilte varer kan oftest sendes omgående fra vårt lager etter du har gjort bestillingen.
I tilfelle forhåndsbestilte varer, begynner vi med produksjon etter betalingen blir registrert. Leveransetid
er ca 4 uker og varene blir levert på nærmeste postkontor eller på døra.
Varene som er på lager blir levert i 2-4 virkedager.
Vi gjør alt mulig for å holde leveringstiden og for at du får dine varer fortest mulig.
Å sende varene med posten har alltid en fraktkostnad på 79,- per leveranse.
Hjemlevering har alltid en fraktkostnad på 199,-
Pakken bevares på postkontor/post-i-butikk i 14 dager før den blir returnert.

Om du ikke henter ut pakken din sendes den tilbake til Bittelitenbabyrom og vi fakturerer deg 300 kroner i administrasjonsavgift. Selv om du angrer ditt kjøp må du hente ut pakken dersom du vil unngå administrasjonavgift. 
Leveringsstatus:

Ordrebekreftelse sendes via e-post etter at vi har mottatt din bestilling. Hvis varen ikke er på
lager, skal vi ta kontakt med deg på e-post med informasjon om leveringsdato.


Forsinket levering:

Dersom det er forskinkelse i leveransen, skal vi informere deg på e-post, og du har rett til å avbestille
varene. Beløpet blir refundert senest om 14 dager. Avbestilling av varene må skje skriftlig på e-post.
Varen sendes via Bring og du får beskjed i sms, e-post eller brev når pakken
ankommer på utleveringsstedet og er klar for henting.


Transportskade:

I tilfelle du oppdager noe skade på produkten, må du ta kontakt med oss so fort som mulig slik at vi kan
behandle saken. Det er følgelig viktig at du sjekker produkten nøye rett etter at du har mottatt den. De
skadede produktene må ikke brukes, og emballasjen må beholdes for videre kontroll.
Om du oppdager en transportskade, må du ta kontakt med oss på e-post:
post@bittelitenbabyrom.no


Leveringsmetode:

Servicepakke betyr at vi sender dine varer via Bring til ditt nærmeste postkontor eller post-i-butikken.

Når pakken har ankommet på utlevringsstedet, får du en SMS om at din pakke kan hentes.
Har du ikke oppgitt mobilnummeret, får du i stedet et brev som inkluderer et referansenummer og
informasjon om hvor og når pakken kan hentes.


Hjemlevering:

Om du ønsker dine varer levert på døra, må du velge hjemlevering.
Vi sender din bestilling til Bring som tar kontakt med deg for å avtale en tid for hjemlevering.

Nyttige informasjon - Handle og Betale

Slik handler du:
 

  1. Når du har funnet et produkt du vil kjøpe, klikker du på "Legg i handlekurven".
  2. Etter du har lagt alle produktene du ønsker i handlekurven går du til "Fortsett til leveringsmåte"
  3. Vennligst, velg leveringsmåte - ( Postkontor eller Hjemlevering) og etter klikk på "Fortsett til betalingsmetode"
  4. Velg den betalingsmetoden du ønsker å benytte.
  5. Vennligst fyll ut skjemaet med riktig personlig informasjoner og etter klikk på "Neste" 
  6. Sjekk ut detaljer. Hvis hver informasjon er riktig, vennligst bekreft vilkårene og klikker du på"Bekreft bestilling”.



Betale:
 

Hos bittelitenbabyrom.no kan du betale med bankkort, Vipps eller faktura via nettbank. Vi aksepterer både visa og mastercard.

Vi samarbeider med Bambora og Lindorff. Dersom velger du Bambora chekout system i kassa, så sendes du videre til en sikker side der du kan velge bankkort, faktura eller vipps betaling.


Ønsker du å betale med faktura, velger du dette alternativet i kassa. Legg inn betalingen i nettbanken din. Fakturaen har en betalingstid på 14 dager og det tilkommer ingen fakturaavgift. Hvis du bestiller en vare på forhånd, sender vi den så fort som mulig etter at den har blitt laget. Leveransetid er ca 4 uker og varene blir levert på nærmeste postkontor eller på døra.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan Bittelitenbabyrom reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes eller produksjon begyntes.

Kan jeg avbryte eller endre bestiling?

Du kan avbryte eller endre din bestilling, bare før som du har betalt, men etter, som vi har registrert betalingen din, vi skal begynne å lage produkteren med en gang. Dersom vi har samme produkten på lager,som du bestilt, selvfølgelig vi sender pakken din så fort som mulig, og vi kan ikke avbryte bestillingen din.

Jeg har problemer med å gjøre en bestilling på bittelitenbabyrom.no, hva gjør jeg?

Det er viktig at alle dine informasjoner er korrekte og at du har valgt både leveringsmåte og betalingsmetode. Ikke glem å akseptere kjøpsvilkårene før du går videre til betalingen.

Hvordan vet jeg at min bestilling har gått igjennom?

Når vi har mottatt din bestilling får du to meldinger via e-post. En melding med ordrebekreftelse og en med betalingsinformasjon. Etter som vi registrerte betalingen vi begynner å lage produkten, og du skal få en melding via e-post om forventet leveransetiden. Dersom vi har samme produkten på lager som du bestilt, selvfølgelig, vi sender pakken din så fort so mulig. Når vi har pakket og sendt bestillingen din får du ytterligere en e-post som inneholder et kollinummer. Dette nummer kan du bruke på Posten eller Bring hjemmeside for å undersøke hvor pakken din befinner seg. Har du ikke har mottatt en ordrebekreftelse fra oss er det oftest på grunn av at mailadressen er feilstavet eller ugyldig. Dersom all informasjon stemmer, vennligst ta kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Hva koster frakten?

Fraktkostnaden varierer avhengig av hvilken leveringsmåte du velger. 

Levering på nærmeste postkontor er 149 kroner, men dersom du velger hjemmlevering, det koster 299 kroner.

Hvordan fungeres deres kortbetaling?

Du kan velge kortbetaling (Visa, MasterCard) via Bambora chekout system. Etter som du bekreftet bestillingen, sendes du en sikker side, der du kan fylle i dine opplysninger og gjennomfører betalningen.  Ved kortbetaling reserveres summen på din bankkonto når du legger en bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes eller produksjon begyntes

Hvorfor går ikke min kortbetaling igjennom?

Årsaken kan være at ditt bankkort er sperret for e-handel, enkelte banker har denne funksjonen. Kontakt din bank for å heve sikkerhetssperren. Husk også at du må ha din bank-ID og/eller personlige kode tilgjengelig når du handler hos oss.

Hva betyr de forskjellige leveransemåtene?

Hente på posten- Hente på posten betyr at vi sender dine varer via Posten til ditt nærmeste postkontor. Når pakken har ankommet i postkontoret, får du en SMS om at din pakke er klar til å hentes. Om du ikke har oppgitt et mobilnummer får du istedet et brev med referansenummer og anvisninger om hvor pakken kan hentes. 

Hjem-på-døren- Hjem-på-døren leveres direkte hjem til deg. Vi samarbeider med Bring.

Hva skjer om jeg velger å ikke hente ut pakken min på postkontoret?

Om du ikke henter ut pakken din sendes den tilbake til Bittelitenbabyrom og vi fakturerer deg 300 kroner i administrasjonsavgift. Selv om du angrer ditt kjøp må du hente ut pakken dersom du vil unngå administrasjonavgift. Les mer under Generelle og kjøpsvilkår.

Hvordan returnerer jeg en vare?

Om du angrer ditt kjøp kan du returnere varene og få tilbake pengene. Varene må returneres ubrukte, i sin originalemballasje innen 14 dager fra leveransedato. Emballasjen må ikke være skadet eller ødelagt på noen måte. Ta kontakt med vår kundeservice på mail for å få fraktdokumenter og hjelp med hvordan du returnerer en vare til oss.

post@bittelitenbabyrom.no